onsdag 22 augusti 2007

Tävling

Gårdagens sociala evenemang var trevligt. Vi tog en buss till Långholmen där det hela ägde rum. Började därefter med drink i det lilla muséet och fick ett litet tävlingsformulär med kluriga frågor om företaget och dess anställda. A, B, C-frågor. Senare på kvällen kungjordes vinnarna. Tre personer hade alla rätt. Bara ett förstapris fanns. Jag var en av de tre. Jag var inte vinnaren som togs fram enligt principen dra lott.

Vinsten var en laserpenna med ficklampa, en likadan som jag tidigare samma dag hittade i en av mina lådor och konstaterade att jag aldrig använt. Jag var inte så ledsen för att jag inte vann. De rätta svaren fick jag fram genom att tala med mina arbetskamrater - mingla - och ren och skär personkännedom. Alla svar var B. Med tanke på dem som utformat tävlingen fattade jag att de tyckte det var lite crazy att alla svar var just B. Fan vad bra jag är :)

Inga kommentarer: