onsdag 22 augusti 2007

Bubbel

Det här handlar inte om champagne. Det här handlar om min mage. Den bubblar.

Efter semestern har den varit i olag. Jag är inte van vid att sitta stilla så här. Och då gör min mage uppror. Helst av allt skulle jag vilja rulla på golvet (skaka runt därinne) och därefter vara i fred på toaletten så länge som behövs. Men jag är på arbetet.

Fick alltså försiktigt dölja Volvo Lastvagnar (boken jag läser) i nån sorts viktiga papper som jag tog med in på toa. Tänkte inte förrän på utvägen på vad folk skulle tänka om mig som tar med viktiga papper med in på jobbdasset ... Kanske att jag är vansinnigt effektiv (och konstig) eller att jag är på väg mellan två viktiga möten och tog en nödvändig kisspaus.

Besöket med boken hade inte förväntad effekt, om man säger så. Men snart ska jag hem och kanske räcker promenaden som omskak innan jag kan ta den tid som behövs därhemma. Med eller utan bok.

Jag ber om ursäkt för att jag skrev om det här. Var bara tvungen ...

Inga kommentarer: