lördag 21 juli 2007

Upp och ner

Min pappa kan ibland bete sig en smula nervöst. På gränsen till tokigt. Efter en veckas umgänge med hans bror i Småland ser jag ju likheterna. Jag tycker väldigt mycket om min pappa, men ...

För många år sen cirkulerade det ett mail där den som fick det ombads trycka på valfri knapp på sitt tangentbord. Då vändes skärmbilden upp och ner. Tryckte man sen på vilken tangent som helst igen, så vändes bilden tillbaka. Jag tyckte det här var väldigt roligt och skickade mailet till pappa. Han har alltid varit väldigt intresserad av teknik, men har däremot aldrig varit nåt ess på datorer av nån underlig anledning. Han är med i Mensa och borde, tyckte jag, hantera det där mailet. Det gjorde han inte. Han ringde efteråt och berättade att han tidspressat kollat sin e-post, öppnat "mitt" mail och fått bilden upp och ner. Sen blev han så stressad att han inte kunde tänka klart. Han höll på att kasta ut datorn! På riktigt. Till slut fick han väl fingret på en tangent och bilden vändes tillbaka. Men han hade innan dess närapå fått hjärtattack. Tanken på hur han står där, stressad och svettig, är lite rolig. Efter utskällningen jag fick har jag inte kommunicerat med pappa e-postledes sen dess.

Idag fick jag ett mail från honom! Han har, tillsammans med sin särbo, hyrt ett ställe i en skog. Bifogat fanns kartan dit så att vi kan komma och hälsa på. Kartan var upp och ner :D Säkert omedvetet men väldigt roligt!

Inga kommentarer: