fredag 20 juli 2007

På stan

Efter dyr, men väldigt god och mättande, sallad i Brunogallerian gick jag och kompisen vidare mot Åhléns City. Jagade Citré schampoo. Jagar fortfarande. Det har utgått ur sortimentet på Åhléns. Just när jag upptäckt att det fanns där. För nån månad sen. Ack ja.

Men vilka människor som rör sig på stan - tanter som shoppar med hela vintergarderoben på sig. Undrar varför? Ska de kolla om nya REA-varorna matchar de gamla? En grupp färgglada demonstranter som jag först trodde stod i en låda vid slottet. Det visade sig dock att de använde samma dåliga ljudutrustning som alla demonstranter har. På väg hem igen hörde jag vad de ville. De ropade "Vi-sa pattarna, vi-sa pattarna". Tyckte jag. Kanhända sa de nåt annat?

Sen har vi de här människorna som ständigt slörpar på en milkshake, slickar i sig en mjukglass eller smaskar på en pizzaslice. De är ofta redan från början överviktiga ...

Två riktigt läskiga knarkartyper vrålade så hela Götgatsbacken väjde. Den enas ögon stod ut på ett hälsovådligt vis. Hugaligen! Jag och sällskapet fick en fnitterattack.

Till sist vimlade Drottninggatan av Harry Potterinspirerade nördar. De väntar på att sista boken ska släppas i natt. Min äldste som kommer befinna sig i slutet av kön vid 19.30-tiden. Han ska bara se senaste filmen först.

Nu ska vi dricka champagne. P och jag firar 2 år som gifta! Härliga tider!

Inga kommentarer: