torsdag 26 juli 2007

Norrland

Hemma igen! Vi kom hem till en ganska tom frys eftersom äldste sonen lämnat frysdörren öppen i två dagar. Hm. Han anlände tack och lov före oss och kunde rensa och slänga innan vi kom hem. Det var jag tacksam för ...


I övrigt -
Hjorton! Var i blöt skog och plockade. Inte en typisk myr. Som jag tänker mig en myr i alla fall. Men färsk björnskit mitt i alltihop. Var tvungen att läsa en broschyr om hur man ska bete sig om man stöter på en björn i skogen - retirera lugnt, är huvudbudskapet. Spela död om den känner sig hotad. Som om jag skulle kunna lägga mig och vara lugn??? Jag skulle lägga benen på ryggen och dra!
Fyrhjuling. Som den yngste trodde hette fy-hjuling. Varför? Han älskade hursomhelst att åka.
Bilmuseum som roade den yngste
Lerduveskytte. Har lite ont i axeln. Mer träningsvärk än rekylont!
Fiske. Fick ett antal småsillar/mört och några abborrar! Jag tycker det är rogivande och trevligt att fiska.
Och en sån där Muurikkapanna hade de. Som en samisk wok. Jättebra att laga mat på utomhus. Men inte kan vi ha en sån på balkongen?

Jag vill träffa min mamma mer. Ensam!

När jag umgås (i med familjen) känner jag ofta att jag ska se till att alla har det bra. Och jag får fan ångest av det ansvaret. Undrar vad som händer om jag struntar i allt? Ser till att jag har det bra och sen får de andra se till att de har de bra. Funkar det? Jag ska testa oftare.

Inga kommentarer: