torsdag 26 juli 2007

Hembyn

Det var som sagt skönt att komma hem.

Jag klev av vid Konsum. Nu är det bara sommarextra där. Tanter och unga killar. Och han som har varit där ett tag. Han som har hopväxta ögonbryn och som ser lite sexförbrytaraktig ut. Alltså egentligen ser han ut som han har levt sexlöst i hela sitt liv. Jag inbillar mig att han nätdejtar och sen våldtar. Ren fantasi såklart. Han har bara obehaglig blick. (Jag tror inte att nätdejter slutar i våldtäkt. I alla fall inte bara för att man har hopväxta ögonbryn :)

På väg hem gick jag också förbi frisören. De har kvar erbjudandet om att få slingor med "folje" eller "hetta". Känns betryggande att det inte har anställts nån beskäftig typ som ändrat stavningen under sommaren.

På hörnet satt också kioskinnehavarens dotter med flyende haka. Undrar om hon har gjort bröstimplantaten för att styra blicken från den obefintliga hakan???

I morgon ska vi träffa min bror med familj. Det ser jag fram emot! Eller - det ser hela min familj fram emot!

Inga kommentarer: