lördag 28 juli 2007

Livet och nöjen

Igår spontanbesökte jag kompisen på Kungsholmen. Hon hade redan fikaväninna där, en gammal gymnasiekompis som det var trevligt att träffa. Vi pratade om våra tonåringar. Kom fram till att "små barn, små problem och stora barn, stora problem" nog tyvärr är sant. Medan vi satt där i godan ro, ringde äldste sonen till lägenhetsinnehaverskan - han hade blivit av med plånboken. På Mallorca. Jävla skit att stå i för att spärra, stoppa, avsluta och rädda.

På ett sätt bra - förhoppningsvis kan jag överföra kunskapen om hur man ska gå tillväga (och inte) när min äldste åker till USA. Vi har fortfarande ingen aning om var han hamnar - det enda vi vet är att dagen närmar sig med stormsteg. Jag har hursomhelst köpt en näverkorg till familjen. Det är säkert precis vad de önskar sig :)

På kvällen var vi på trevlig middag hos min bror med familj och där bestämde vi att ett besök på Kolmården skulle kunna passa i slutet av nästa vecka. Så det är nu bokat och klart! Jag ser fram emot turen. Stora barnen stannar hemma ...

Idag lämnar vi lillen hos morfar och särbo så går vi stora på bio! Ocean's Thirteen. Hoppas den är bra! Hemmakväll efter det. Skönt!

Inga kommentarer: