lördag 21 juli 2007

Nostalgimiddag

Vi var bortbjudna och åt gott. Jamie Oliver-kyckling med citron och örter - mmm! Vi promenerade dit. Skönt!

Alla barn var med. Trevligt! Den yngste tittade mest på Alfons vilket gjorde att vi djupdök i diverse minnen av barnprogram från förr. Och nu kom jag på namnet på en av serierna - Simon i Ritlandet. "Hej på dig jag heter Simon ..." började texten i den inledande sången. Det var nog i samma veva som Baltazhar och de andra tecknade programmen. De var så bra. Om man jämför.

Jag kommer ihåg hur jag verkligen uppskattade de där sportlovsfilmerna också. I Pan Tau-stil. Fantastiskt bra. Men jag vet inte om jag vill se dem igen, jag skulle förmodligen bli grymt besviken.

Vi tittade alltid på söndagsmatinéerna också. På TV alltså (herregud - gammal är jag inte :) Det var då alla gamla filmer visades. Med Katherine Hepburn och Grace Kelly. Simfilmer som Genom eld och vatten. Nils Poppe-filmer, Kalle på spången och Åsa-Nisse. Ingrid Bergman. Och jag älskade dem (ja, Nils Poppe vet i sjutton.) Det som glädjer mig mest är ändå att jag har dem med mig. Som referenser. Det kommer mina barn inte att ha ...

Inga kommentarer: