onsdag 18 juli 2007

Sova ut

Jag har börjat drömma ... igen. Det var nog ett tag sen jag sov ut. Nu blir det mellan 8 och 11 timmar per natt. Det verkar som jag drömmer på "övertiden", alltså den tid efter att väckarklockan normalt ringer. Märkligt är dock att jag drömmer om människor jag inte träffat eller tänkt på på evigheter.

I natt drömde jag om arbetskamrater. Det var en trevlig dröm. Middag. Hotell med en vansinnig massa spegelglas. P var med också. Han satt i en annan soffa. Vi låg i samma säng hela natten. Det måste väl betyda mer än att vi sitter i olika soffor i en dröm? Även om vi hade sonen mellan oss. (Jag kan inte skriva "lille sonen". Nattetid är han enorm! Hur många armar har han?)

Ville inte riktigt vakna i morse. Drömmen var behaglig. Kanske ska gå och sova? Jag tänkte tidigare idag att det är så skönt att inte titta på TV. Nyss såg jag på "So you think you can dance". Det är underbart! Goodnajt!

Inga kommentarer: