fredag 6 juli 2007

Sköna hem och andra tidningar

Jag tycker så mycket om att titta i tidningar. Nästan alla sorters. Mest av allt gillar jag heminredningstidningar – ja, i tidningsväg alltså. Det är ju bara det att de är så dyra. Och det räcker oftast att bläddra igenom för att fatta galoppen; vad gäller nu? Vilka färger? Hur ska man hänga gardinerna? Så skummar jag igenom intervjuer med designers och formgivare. Det bästa är när jag hittar nåt jag har hemma. Min goda smak konfirmeras liksom.

Har just avslutat en prenumeration på Residence. Jag hann inte läsa den. Så fick jag dåligt samvete när nummer efter nummer låg oläst. Men den är snygg och känns aktuell. Tänkte skriva fräsch. Men det är väl ett ord som känns ganska ute och … ofräscht? Jaja.

Undrar om man skulle tömma lägenheten på allt skit och liksom börja om?

Inga kommentarer: