lördag 21 juli 2007

Packa. Igen.

Det är lite trevligt. Att packa. Man är på väg till nåt roligt. Man gissar vilka situationer som ska uppstå och skapar sig en bild av vad som komma skall redan innan man far iväg.

Jag tror att solen kommer skina. Kanske regnar det lite. En klänning eller två skadar aldrig. Att bönderna kommer tro att jag sörjer eftersom jag har mycket svarta kläder får jag väl ta. De också. Jag lättar upp med ett rosa linne. Tar med två böcker och hoppas att jag inte blir bilsjuk av att läsa. Har en inredningstidning och längtar efter söndagens kvällstidningar redan nu.

Vi har Loka, Jalla, äpplen och såna där färdiga blandningar med nötter och torkad frukt. P får en liten påse med saltlakrits. Det gillar han. Fast han vet inget om den lilla påsen ännu. Det blir en överraskning efter lunch. Peppning.

Vi ska plocka hjortron. Tänk om de tar slut innan vi kommer dit? Jag har längtat så. Undrar om vi hinner koka sylt också? Har aldrig plockat hjortron förut. Vad jag minns.

Gummistövlar!

Inga kommentarer: