lördag 14 juli 2007

Glas



När vi var där i Småland så umgicks vi med min farbror och hans fru. De är trevliga. Hon passade på att fylla 60 när vi var där. Hon lagar god mat! Fest varenda dag!!! Vin som hos de gamla grekerna - i överflöd (jag inbillar mig att det var så på antiken?).

Så tog vi oss tid att besöka en del glasbruk, ingifta fastern och jag. Lindshammar, Kosta, Transjö (klar favorit!) och Orrefors. Jag kom hem med några glas från Chateauserien. Två Pastillskålar, fyra kompletterande Höganäsmuggar. Hittade en löpare som passar perfekt på balkongbordet också.

Nåt mer? Kanske. Nej - vi lämnade de gräsliga tombolavinsterna i ett skåp i huset.

Jag blir lycklig av glas! Jag köpte nästan den här underbara vasen. 7500 spänn. Överlade med maken. Jag köpte inte. Men jag har en bild!

Inga kommentarer: