söndag 29 juli 2007

Fyrverkerier och plånböcker

Jahaja. Fyrverkeri blev det i alla fall! Hetscykling dit - kolla på pang bom som lät för mycket, tyckte minsteman - och hetscykling hem. Men snyggt är det. Underbart är dock kort.

Jag har tänkt på det där med att förlora plånboken och konstaterat att jag nog skulle reta upp mig i efterhand på en del saker som inte är uppenbara till en början. För först tänker man såklart på pengar och om nån eventuellt har snott hela sparkontot och låtsas vara jag och köper saker som jag aldrig unnar mig ... (Ve och fasa om det skulle komma värsta räkningen från ett superSPA. Jävla skit, skulle jag tänka då!) Men sen - mina fem stämplar hos PocketShop. Eller de tre hos Bönor&Blad (te/kaffe). Bilderna på barnen och mannen. 79:- som blev kvar på ett presentkort hos Akademibokhandeln. Sånt skulle jag bli helt jävla galen av varje gång jag gick förbi PocketShop, Bönor&Blad eller Akademibokhandeln. För inte är väl tjyvar ens sofistikerade nog att vare sig läsa eller dricka annat än sprit och knark? Va? VA?

Inga kommentarer: