torsdag 8 september 2011

Tillhåll för Gnagare?


Idag har jag tillbringat förmiddagen på ett bygge - Swedbank Arena, närmare bestämt.

Den är byggd på blålera och för att inte arenan ska halka runt så har man borrat ner 70 pålar ner i berggrunden. Råttorna som höll till i området förut, gillade inte borrljuden. De flydde. Det var massor med råttor. Omgivningen fick problem. Hu!

Men ... nu vill man sälja sittplatser och loger till företag och det var därför jag var där. Och jag måste säga att jag älskar att vara med om när nya landmärken byggs! Globen, Söderleden. Annat (jag kommer inte på mer ...).

Inifrån

Under construction

Andra sidan är ni klara?

Spelaringången

60 ton tak som ska upp med världens största lyftkran.


Skulle gärna ha en loge där. En liten för 12 pers kostar 483000 eller nåt. Hm. Men inte vill man gå på aik-matcher.

Nej. Gnagarna får leka med varandra för dyra pengar. Jag väntar på att Stockholmsarenan blir klar - Hammarbys nya arena!

Inga kommentarer: