lördag 3 september 2011

Saker på lyran

P och yngste sonen är och spelar fotboll i Tyresö. Jag ska städa. Det innebär i första hand att ta hand om tvätt. Städa bland skorna. Plocka ihop loppisgrejer till dagens aktivitet numero due - gräsmatteloppis på Sjöstadsdagen som äger rum idag. Man tar en filt, lägger upp sina fantastiska saker och säljer för allt man är värd. Eller vad sakerna är värda, kanske.

Medan jag och yngste sonen säljer så fortsätter P med städningen (just den här delen av dagen är han inte riktigt medveten om ännu. Men han kommer bli :)

Sen går vi och handlar. Mat och vin. Aktivitet nummer x väntar. Middagsgäster!

Sen är dagen slut.

Jäklar! När ska jag hinna läsa mer i braiga boken då? Kanske måste ligga i badet en timma vid tre-snåret? Så har jag en timma att torka och låta värmefärgen och svimningsattackerna lägga sig (jag badar mycket varmt. Det är underbart. Det är bara precis när man stiger upp och nästan inte klarar av att ta handduken för man är värmesvag och när man ser sig i spegeln och tänker på kokta kräftor det är lite jobbigt.)

Det kan nog bli nåt av den här dagen också!

Inga kommentarer: