lördag 3 september 2011

Lyckad marknadsföring?

Igår fick jag hem ett erbjudande om prenumeration på en tidning jag aldrig har sett förut. Den heter Grafiskt Forum och ges ut av Mentor Communications AB.

Den är tung. Glänser på förstasidan. Härligt matt på sistasidan. Bra papper och bra färger. Jahaja - det är en tidning om tryckerikonstens vrår. Skrivare och papperskvalité. Jahaja, just det.

And I love it! Jag vill nästan prenumerera på den. Nästan. Det kostar 1090 kronor för 13 nummer resten av 2011 och hela 2012. Man får en kockkniv som premie också!

Men jag kommer inte läsa den. Jag vet ju det. Hur länge är skrivare prio 1 i mitt liv? En kvart? Hur länge vill jag läsa om gubbar som pekar på skrivare? En sekund?

Men pappret! Bilderna!

Måste nästan gå till Press Stopp och kolla om det finns nån liknande tidning som handlar om nåt roligare. För jag blir så förvånansvärt lycklig av den här kvalitén.

Inga kommentarer: