söndag 18 september 2011

Lååång helg

Ibland, mina vänner, vet jag inte var tiden tar vägen. Särskilt inte nattetiden. Helgen har kraschat totalt av feldisponerad tid.

I fredags kom jag hem så sent men med välfyllda paketpåsar. Det var bra. Men jag somnade sent. Men jag är fortfarande lite lycklig för de där små Kushmi-teburkarna jag köpte i finaffär med surexpeditgubbe.

Så var det lördag. Och den fylldes av tvätt. Och loppis på gården där vi sålde en fullampa från för länge sen för 100 kronor. Och sen var det väl dags för gårdsfest och vi åt inte av de sedvanliga hamburgarna men vi drack lite av vinet innan vi åkte på kalas hos husägarna. Så trevligt så. Nio trevliga typer som träffades och åt gott och skrattade. Och de där herrarna som var med har samtliga sjungit i samma kör i olika vändor, så de sjöngs manskörssaker många gånger. Roligt, tycker jag.

Kom hem vid ettish. Vaknade för tidigt eftersom katten satt och stirrade på mig. Uppfordrande så det förslog. Men jag gick inte upp. Somnade om. Sen skulle vi upp och förbereda kak- och kaffeförsäljning under fotbollsmatcher som yngste sonen hade. Så från 11-14 stod vi och sålde för 1200 kronor. Det tycker jag var bra! Morotskakan jag gjort på mix (skämmes? Ja!) gick först. Inte så sofistikerade kunder, antar jag. Men jag och en annan kaffetantsmamma var duktiga och vi var framförallt glada att regnet snabbt avtog. Dessutom vann sonens lag i den match där han spelade. Det var ju bra.

Så kom pappa med särbo samt bror med dotter och tittade på katten innan vi till slut skulle gå på krisfotboll på Söderstadion. Skitmatch.

I morgon är det en ny dag med nya tag. Men först ska jag sova!

Nu är jag trött.

Inga kommentarer: