tisdag 13 september 2011

Dagens bilder

Jag har jobbat hemma idag. Skulle ju till läkaren.

Katten är fiffig. Hon lägger sig precis på de papper man håller på med för att inte gå miste om uppmärksamhet. Clever girl!

Min syster, kattägaren, kom förbi också. Det var trevligt även om jag var extremt kluven eftersom jag hade en massa jobb att göra. Kul att se henne i alla fall. Håller tummarna för både lägenhet och ny arbetsplats för hennes skull!

Och här kommer de efterlängtade kattbilderna:

Sitter jag och jobbar vid bordet så ligger kissen där och sover ...

Det händer nåt därute ...

En fin dam håller tassarna i kors

Här tittar hon intensivt på köksklockans sekundvisare

Och att sova med huvudet lite utanför bordet går jättebra om man är trött nog.

Hon är så söt. Så fantastiskt underbar. Och social. Och rolig! Igår tittade P och jag på henne en lång stund när hon skuttade omkring efter en pappersbit som det lilla rovdjur hon är. Hon gjorde luftvolter och kullerbyttor och smög och kutade med ryggen tryckt mot väggen. Den lilla pappersbiten hade inte en chans!

Inga kommentarer: