söndag 4 september 2011

Den dags nyheter

Idag har jag gjort en liten enmannaenkät. Med mig själv.

Vad har jag läst i dagens DN?

Del 1 -
Lite om skövling av träd i Eskilstuna.
Om en i Värmland som enligt länsstyrelsen måste ge annat än veganmat till sina katter.
En annons om en certigieringskurs för folk i sorgebearbetning.
Ett DN-kortserbjudande om att se Yoko Ono och Björk på en musikfestival anordnad av Iceland Airwaves (det står inte Airwayes ...) i Reykjavik.
Om en ny pendelstation vid Solvalla.
Hur mycket ett barnskratt värmer i Kabul.
Polismannen som blev blind i åtta månader efter 11/9 och som åker och tittar på majsfält varje elfte september eftersom han mår dåligt av höghus och polisserier.
En irriterande stereotyp bildkonstnär. Dreadlocks, 4 barn och som "gillar katter eftersom de har integritet och är självständiga" - SURPRI-ISE. Not.
Dödsannonserna där jag i mitt stilla sinne undrar lite över rättelsen med postgirot till Radiohjälpen.
Vädret.

Mera sport-bilagan -
Nada

Din ekonomi -
Inte heller nåt.

Solresorbilagan -
Sydafrikaannonsen. Vill gärna åka dit över jul.

Dn söndag -
Tittade på modebilder men orkade inte läsa när Filippa K säger att "Den mörkblå yllerocken är ett nyckelplagg".
Svepte snabbt förbi London kallar-texterna.
Frågesporten om Finland.
Barnmassageartikeln. Gjorde de rekommenderade rörelserna på köksbordet.
Bilden av Åkeröäpplet. Tänkte på huset i Småland.
DN resor om Frankrike. Kanske ett mål för sommarresa?

Kultursöndag -
Vem tar stol nummer sex i Svenska Akademien. Blir lite deprimerad av att inte veta vilka kandidaterna är. Typ inte en enda förutom Magnus William-Olsson. Och det beror inte på att jag har läst honom utan att det bodde en släkting till honom där jag bodde på Söder med de äldre barnen när de var små.
Ikväll börjar Idol.
Förundrades över den tätt skrivna texten om 11 september. Orka läsa?
Assar.
Om en Astrid Lindgren-vandring i Vasastan.

Inte en enda aktuell världsnyhet.

Jag orkar inte.

Inga kommentarer: