fredag 2 september 2011

Inläst

OM det skulle vara så att det är en kvinnlig journaliströst i filmen Bron när den kommer nångång, så KAN det vara min röst.

För nu har jag läst in!

Jag kände mig duktig. Men ... vad vet jag? Som aldrig har varit med förr. Kanske var det jättedåligt och han som spelade in skrattade inombords medan jag var där och högt när jag gått. På måndag ska regissören välja röst.

Jag få betalt oavsett. Och det är ju bra!

Jag fick se en bit av en film där det inte fanns nåt ljud, så fick jag en text som var jättelång som jag skulle läsa in på jättekort tid - helst utan att låta alltför forcerad, skitsvårt - men, som sagt, det kändes okej.

Så kom jag hem och fick korvgryta à la P. Och vägen till Filmhuset är så lång och bra när man har en bra bok att läsa. Det är märkligt det där - att det går så fort att läsa bra böcker. Allt som är bra går under rubriken "lättläst" i min värld.

Lite mer Rioja, kanske?



Inga kommentarer: