torsdag 17 mars 2011

Utanför

1) Jag undrar hur det är på andra ställen. Alltså arbetsplatser ... Jag bara undrar.
2) Inser att min nu mer närmaste kollega håller på att ta sig ifrån sin nya roll. Kanhända är gräset grönare nån annanstans. Jag är övertygad om att hon kommer mer till sin rätt på annat ställe, men egoistiskt sett är det katastrofalt illa att hon vill bort. Orsakerna är följande (ur min synvinkel då då):
- Jag kommer inte att ta hennes och mitt samarbete på allvar eftersom jag vet att hon ändå ska försvinna.
- Om/när hon försvinner så kommer man förmodligen inte att ersätta henne på ett tag. Vi har det jobbigt som det är.
- Arbetsbelastningen kommer att öka drastiskt för oss som är kvar. Även om det kommer en ny person.
- Jag kommer inte ha en enda person att bolla med. Jag kommer bli ensammaste ensamma.

Hjälp! Jag menar allvar!

Inga kommentarer: