onsdag 16 mars 2011

Dagens clou

Så trött i morse när väckarklockan ringde klockan 06.00 att jag höll på att dö. Har fortfarande en vag känsla av drömmen jag hade just då i huvudet. Somnade om. En ödesdiger halvtimma. Ändå hann jag med tvärbanan som går lagom för att hinna med tåget till Älvsjö och extrajobbet. Långa benet före.

Hela förmiddagen har varit som i ett töcken. Har inte en aning om vad jag har gjort. Så var det lunch. Lilla sötflickan med hemmavarande pappa (tillika före detta arbetskamrat) kom och sällskapade på lunchen. Trevligt, trevligt. Lååång lunch (med arbetstidsmått mätt). Och det är fantastiskt att ha en tös omkring sig som vill hålla i handen och äventyra utan förälder. Som vill sitta i knät och som kramas adjö. Energigivande! Dagens bästa!

Eftermiddagen var ett liknande töcken. Fast jag vet att jag har jobbat. Det är bara det att allt händer ungefär samtidigt. Många bollar i luften. Det blir man trött av. Så trött är jag. Tog dessutom med datorn hem eftersom jag var tvungen att få till en presentation som ska hållas på måndag som ska godkännas av en kollega innan helgen. Underbart skönt att sitta i lugn och ro utan en massa puckon som kommer och skriker om olika saker som ska göras NU och NU och NU.

På fredag ska jag ut med arbetskamraterna. de som slutade och de som är kvar. På lördag ska jag inte göra ett skit mer än att packa. På söndag åker jag till Bryssel. Scilla och vår är vad jag hoppas på! (Tänker på dem som är i Japan. Strålning och våg. Efter regn kommer sol. Efter våg kommer strålning. USCH!)

Så så är det.


Inga kommentarer: