söndag 27 mars 2011

Jobb i morgon

Gick upp i lite mer normal tid i morse. Trodde jag en stund. Sen kom jag på att klockan visst var en timma mer än ... vanligt. P och yngste sonen klarade av fotbollsträning och teater medan jag åt frukost och badade och sen kom en före detta granne som nu mer bor i Dubai. I själva verket var det hennes son som ville leka med vår. Det var trevligt att se dem.

Men. Med vissa människor så beter jag mig väldigt svajigt. Kan nog verka konstig. Jag pyser liksom. Eller öppnar och stänger det sociala spjället utan kontroll. Ena sekunden är jag hur integritetig som helst och i nästa delar jag med mig av det mest intima. Det är som att svettas i kyla. Eller frysa i värme. Fel på termostaten. Kan inte förklara mer än att jag inte funkar som vanligt med vissa människor. Såna jag känner men inte känner.

Så har vi tvättat. Jag har packat upp det sista efter Bryssel och inser att jag kommer att få bära som en liten åsna till jobbet i morgon. P har bakat valnötsbröd som ser väldigt gott ut. Jag har gjort hemgjorda vårrullar. Det var länge sen jag gjorde det. När de stora pojkarna var små. Yngste sonen gillar det, precis som hans storebröder gjorde ...

Så har jag läst ut en bok. En väldigt bra bok - Hem till Istanbul av Michael Lion.

Ja, det har varit en bra dag. En bra helg. Tack!

Inga kommentarer: