torsdag 3 mars 2011

Tre goda ting

Jahaja.

Tre bra saker.

Utan nån som helst rangordning:

Numero uno -
Paketet till P har kommit! Fyllt av baguetteplåt, jäskorgar och brödspade. Grattis på födelsedagen! (Bara en vecka för sent.)

Numero duo -
Allra gladaste arbetskamraten och jag åt frukost tillsammans i morse. Visserligen tillsammans med en leverantör som hon skulle säga ajöken till, men i alla fall. När vi skulle skiljas kände jag jättesorgen igen. Det tar tid att vänja sig vid sakernas tillstånd. Men vi träffades i alla fall. Det var jättebra!

Tre -
Mötet igår var väldigt lyckat! Alla ville! Det var så skoj att se att de sex (inklusive mig själv) var så intresserade av att det skulle funka på ungefär samma sätt. Och ämnena bara rann ur oss - Tro, Föräldraskap, Plats i syskonskaran, Personer som påverkat oss, Döden, Fördomar. Etcetera, etcetera. Yeah. Vad roligt! Har en arbetskamrat som ser värsta affärsidén i det här. Och herregud, vad kul det skulle vara - att jobba med sånt man brinner grande för! Men än så länge är jag bara väldigt, väldigt, väldigt glad att vi har kommit igång med det här. Vi ska kalla det för salong! Perfekt! Jag är så glad för det här. Så jäkla glad! En idé i hamn. Det funkar. Bra!

Smått och stort. Allt bra. Klart slut.

Inga kommentarer: