måndag 21 mars 2011

Resdag

Åkte 10, kom till Arlanda halv elva (taxichauffören körde jättefort) så jag hann med en macka i Diners Club-loungen och en sväng i Pocket Shop så att jag kunde köpa böcker med mig till barnen jag ska träffa på torsdag (yngste sonens dagiskompis med syskon som bor här sen några år. Jag brukar hälsa på dem en gång om året och det är väldigt, väldigt trevligt!)

Sen åkte planet mot Köpenhamn 12.20. Hängde på flygplatsen där i nästan två timmar och det är en ynnest att få vänta där. Världens bästa flygplats.

Ja. Sen var det Bryssel. Här är det vår! Kanske 15 grader och sol. Härligt! Knoppar på alla träd. Några träd blommar. Underbart ljus när solen började gå ner vid halv sju.

Dagens tråkigaste var att än en gång inse att glada arbetskamraten inte är kvar. Och att en lur till iPoden är kaputt. Ja. Allt är relativt.

Dagens trevligaste var samtalet med Uppsalasonen. Ska åka dit snart. Måste träffa honom lite mer. När det har blivit bara liiiite varmare. En lång skön promenad skulle vara underbart!

Dagens roligaste är att P har köpt ny cykel. Cool-cool. Precis som P :)

Inga kommentarer: