onsdag 9 mars 2011

Tar det lugnt

Har just raderat några inlägg. Ibland behöver jag skriva av mig. Sen suddar jag några dagar senare.

Dagens inlägg skulle kunna bli ett sånt som måste suddas. Så jag låter bli. Här ska inte suddas. Därför skriver jag om svårigheten att lägga upp möten på rätt sätt, istället.

Om man vill att nån ska förstå en situation utan att det ska framstå som anklagande och leda till försvarstal, så måsta man lägga upp det som ska sägas på ett bra sätt. Jag har svårt att göra det, märker jag. Försöker tänka "Vara rak" men det funkar sådär när jag försöker formulera det i huvudet. Jag vet inte hur jag ska bete mig. Om jag säger "Så här är det" så är det subjektivt, om jag säger "Jag har tänkt på en sak, man kanske skulle kunna ..." så kan det tas som ett försök att ta över och om jag säger "Jag har behov av ..." så blir det krävande. Åtminstone i den jag har i åtankes öron.

Tycker det är svårt att föreslå eller be om saker.

Kan ge en ledtråd - man har inte möten hemma.

Inga kommentarer: