lördag 19 mars 2011

Jobbrelaterat

Igår hade vi avslutningsmiddag för dem som slutat på jobbet. Det var en glad tillställning, men ändå sorglig. Blå dörren vid Slussen. Bra mat och schysst grundstämning.

Fortsatte till Eken sen. Vid Hilton. Samma Sluss. Drinkar och hejåhå. Många konstiga fotografier med annans kamera. Jag hade glömt min egen i stressen när jag lämpade av en kartong och en ryggsäck med grejer, hos min pappa på väg mot festligheterna.

Det visar sig att flera av dem som slutat redan har nya jobb att gå till inom kort. Bra för dem. Glada arbetskamraten har också nåt på gång. Hon vill inte prata om det, men jag misstänker att det handlar om ... astma. Bra, bra!

Tog nattbussen hem.

Vaknade och var lite darrig. Tur att jag hade en klipptid att hålla klockan 13, annars hade det här kunnat bli en vansinnigt overksam dag. Promenerade lite med P och sonen också. Mer sånt! Ofta!

I morgon åker jag till Bryssel. Längtar redan hem.

Inga kommentarer: