tisdag 22 mars 2011

Bon soir mes amis

Un plateau de fruits de mère! Vilken lycka. Ostron. Räkor. Nån liten skitkräfta. Musslor. En halv hummer (eller 'ummer, som man säger på franska). I löv it! Och tänker på P som slipper allt det där med skalandet och saltiga fingrar. Chablis till detta. Man tackar särskilt den holländske kollegan som råkar fylla år (26 +) tillsammans med en massa kolleger. Merci beaucoup.

Solen skiner och skiner och jag står i ett gammalt garage utan fönster hela dagarna. I morgon är det en kortare dag. Börjar 10 och slutar 17 för att sen vara på pubtillställning klockan 18.30. Ack ja. Man lever lyxlirarliv. Och det är bara lite jobbigt ...

Nu ser jag fram emot en god natts sömn.

Så hoppas jag att jag inte drömmer om operationen P kanske kommer göra. Ögonlasergrej. Huga. Eller ... jag menar HEJA!

Inga kommentarer: