lördag 12 mars 2011

Melodifest

Igår genrep av Melodifestivalen. Och idag den riktiga. Det var riktigt skojigt att få se hur de riktiga kompisarna och mammorna såg ut. För igår var det ju bara fejk rättigenom (passade bättre som ett ord, kände jag). -Ja, du är ju Sara Vargas mamma, sa de. Och där stod en skäggig man. Jaja.

Sara Varga heter tydligen Sara Brunbjörna Lokatta Varga. På tal om namn man har fått av sina föräldrar, som jag och Kungsholmskompisen pratade om en stund idag när vi promenerade Hantverkargatan upp. Brunbjörna? Kalla mig för Dajmkrysset lika gärna va? Eller Skansen.

Vad är det med Linda Bengtzings och Lotta Engbergs utstrålning som gör att de utmanar så? (Manar ut, skulle jag vilja skriva. Så kan man inte säga. Varför då?)

Nåja. Jag är mallig över att ha prickat rätt på alla de tre låtar som kom etta, tvåa och trea. Skulle också vilja passa på att säga att jag inte nödvändigvis tycker att ordningen skulle varit Saade, Danny, The Moniker. Men .. jag gissade rätt.

Trevliga gästerna vi hade här till middag och TV-titt har gått hem och nu ska P och jag kolla Downton Abbey. Hooray!

Inga kommentarer: