fredag 17 december 2010

Teori om drömmar

Jag har en kompis som hade ett extremt händelserikt liv förr. Alla semestrar gick till exotiska platser och hennes liv var allmänt spännande. När hon drömde så gick hon och handlade på Konsum.

Det är nog så - händelserikt liv ger händelselösa drömmar. Händelselöst liv ger händelserika drömmar. I natt fick jag bevis för den tesen. Med turbulent verklighet drömde jag följande:

Jag åkte hiss i en kontorsbyggnad. 15 våningar högt (f-e-m-t-o-n våningar. Ingenting. Varför inte slå på stora trumman när man ändå är igång?) Yngste sonen var med. Vi åkte hiss. Upp och ner. Exciting?

Sen var jag inne i i en liten butik. Expediten var en ung norrman. Han fick mig att berätta för sällskapet (P eller kompisen i Tyskland, har jag en känsla av) att en oerhört perifer gymnasiekompis hade ersatt trummisen i 80-talspopgruppen A-ha.

Händelselöst, sa Bull.

Inga kommentarer: