söndag 12 december 2010

Jul, kultur och Thailand

I morse kom släpet med vår norrländska gran. Den är 1,40 hör, lagom yvig och fin. Den är faktiskt perfekt! När jag skriver i morse så inser jag att klockan nog var strax efter 12. Vi hade just ätit frukost.

Tog en promenad till Fotografiska museet också. Fashion-utställningen är bra! Jag gillar Richard Avedon, Peter Lindbergh och Irving Penn bäst. Man Ray hade också några bra bilder.

Bilder jag önskar jag hade tagit:
Man Ray, tror jag


Richard Avedon.
Den här bilden tycker jag har allt man vill att en modebild ska ha.


Camilla Åkrans.

Bilder jag har tagit:



Tittade ju såklart på Mitt Stockholm-utställningen också. Varför var inte nån av mina bilder med? Jag retade upp mig lite på att så många av bilderna faktiskt kunde ha tagits precis var som helst. Typ närbilder på blommor och kvinnor med bröstvårtor i garderober. Om temat är Mitt Stockholm så kan man ju tycka att det är bilder som på nåt sätt kan härledas till den här stan som ska visas. Jaja.

Vi hann precis hem och fika lite (glögg) så ringde Ps pappa med sambo som hade varit och lyssnat på sina kyrkliga grannar på Södra Teatern. De ville komma upp en stund. Det slutade med att vi käkade thaimat i Sickla. Trevligt.

Men idag är jag lite låg. Jobbigt med jobbet. Så var det inte igår. Och jag kan inte förutse svackorna ... Det kan ha med den förhatliga julen att göra också. Jag tycker inte om den. Jag håller inte av den.

Inga kommentarer: