torsdag 23 december 2010

På väg!

P ska få en ytterst hemlig julklapp. Den är införskaffad via det där inturnättet så sen den (eller det?) beställdes så har allt varit utom min kontroll mer än att paketet skulle anlända den tjugoförsta. Gjorde det det? Njet. Inte igår heller. Oron spred sig. Inte så mycket eftersom jag inte kan göra särskilt mycket åt väderleken mer än väldigt lokalt. Återkommer till det ...

I alla fall så har jag följt paketets färd och det har legat länge i Danmark. Men idag, mina vänner, så har det anlänt till Bromma. 6.10. Så nu hoppas jag att UPS kan hasta hit och lämna bort det som är mitt. Fast hans. För i morgon ska det ligga under granen ända tills vi kommer hem från äventyren på Södermalm.

Och att göra nåt skenbart av väderleken orkar jag inte. Skulle ju kunna ösa varmvatten på balkongen för att få bort snön, placera ett parasoll och en solstol på balkongen, ta ut en palm och sätta upp en stark lampa (kanske en kvartslampa för att ändå mer likna solen? Om vi hade haft en kvartslampa, alltså ...) placera sig i stolen med en paraplydrink och istället för solglasögon bära skygglappar och sen upprepa mantrat "Det är inte vinter, det är inte vinter". Men som sagt - vintern är här, snön gnistrar vit och det är väldigt juligt!

För att förstärka den här julstämningen så ska vi idag lyssna på julmusik, göra knäck och ischoklad och klä granen.

Ho-ho-ho.

Inga kommentarer: