onsdag 22 december 2010

Idiotiskt

Glömde en grej förut. Jag kom ju på en genial idé på väg från glöggerierna. Insåg att Systemet fortfarande var öppet så då tänkte jag att det skulle vara skönt att ha det avklarat inför julhelgen. Och det var smart. Sånär som på en liten yttepyttedetalj - jag skulle ju bära hem skiten sen också. Sex flaskor vin (varav ett antal ska med som sällskap till ostronen på julaftonen), en påse full med mutjulklapp från giveawaysleverantör plus nyinförskaffade, underbara silkeslångkallingar, hemlig julklapp och annat smått och gott. Jäklar vad det tog plats och jäklar vad tungt det var ...

Bagladyn åkte från Fridhemsplan till Sickla Kaj. Bar tungt. Svor och var rädd för att halka (igår hörde jag om en som dog av att halka. Hon höll hårt i matkassarna när man hittade henne. Typ. Mig skulle man ha hittat med nävarna fulla med kraschade vinpavor i blå kassar. Om jag ramlat och dött, alltså.). Sen kom jag hem. Och nu, så här efteråt, är det skönt att ha det gjort.

Inga kommentarer: