tisdag 21 december 2010

NK-häng

Hässelbykompisen och jag har fått ovanor. Sitta på NK och hinka skumpa. Ett ovanligt trevligt nöje, måste jag säga.

NK är en speciell miljö i sig själv och det känns helt rätt att dricka champagne just där. Kanske mer där än nån annanstans. För det är konstigt. Hela NK är mask och yta. Hässelbykompisen och jag passar inte riktigt in. Det är en skola för mig att hitta en bekväm känsla när man sitter i sina kläder från Indiska och foträta stövlar bland radiomänskor och plastface. Lyckas ganska bra. Trots att jag var både trött och hungrig idag. Samtalsämnena - julklappar och släktingar - gjorde att jag glömde både tid och rum.

Sällskapet hade köpt en liten jordglob till sig själv "att ha i handväskan för att kunna titta på på tunnelbanan, jag har så dålig känsla för hur världen hänger ihop. Särskilt mellanöstern." HAHAHA! Jag fattar precis hur hon menar. Jag ser framför mig hur hon plockar upp sin lilla, lilla jordglob med skarv vid Danmark, och noggrant tittar på den för att sen lägga ner den i väskan och titta ut genom fönstret. Väldigt roligt! Heja!

...

Snart är det jul. Det känns konstigt men bra.

I morgon kommer äldste sonen som ska titta på julfilmer med sin bror här hemma. Nån gång under eftermiddagen ska även lillebror hämtas från skolan. P och jag ska på glöggrej på Kungsholmen. Kan bli trevligt!

Inga kommentarer: