torsdag 16 december 2010

Och jobbet då?

Jo, tackar som frågar. Det är väl sådär. På måndag kommer befattningsbeskrivningarna och om de ser ut som nån hade glömt i skrivaren häromdagen så är det inget för mig. Den tjänst som skulle kunna vara aktuell visar sig vara nåt för en inköpare. Det tycks bli nåt där personen i fråga i huvudsak ska förhandla om priser för tjänster. Noll kreativitet, not strategitänk.

Så det som en kollega på tunnelbanan sa i morse om att jag skulle vara mig själv så löser sig allt och att hade jag lyckats få honom på fall så skulle jag säkert lyckas med tysken också. "På fall"? Vafalls? Vad säger man om sånt? Tack och bock eller? Nig, nig? Nej, jag tror snarare att det blir så här jag:


Och den pratade vi mycket om på lunchen. Hur vi dels ska ställa oss upp och sjunga den här på "All employee meeting" som vi ska ha i morgon, dels ska göra vågen och utropa "oooiii" varje gång nån av de chefer som har "analyserat" sig fram till att folk kommer att sägas upp, passerar. Vi hade en väldigt rolig lunch! Mycket galghumor där, kan jag säga!

Snart är det jul. Och efter den kommer jag sitta med ett dassigt avgångsvederlag i näven. Ack ja.

Fast det hade varit värre att vara arbetslös.

VA? Vänta ett tag ...

Inga kommentarer: