torsdag 2 december 2010

Bytt är bytt?

Ny VD, ny chef och nu ... ta-dam, som ett brev på posten, omorganisation. Ingen är förvånad, men ändå. Det har tagit tid från dagen att spekulera om vad som kommer att hända. I morgon klockan 11 till 12 får vi veta vad som gäller. Kanske får nån sparken. Kanske kommer folk att vara arga. Kanske får jag sparken? Kanske blir jag arg?

Just nu ogillar jag förändringar. Behöver lugn och ro.

Så har jag fått en människa på jobbet att bli så uppretad att hon la på telefonluren utan att säga hej då nr vi pratade. Det är inte så ofta folk gör så. Jag var trevlig (sa glada kollegan, som hörde samtalet). Men jag har aldrig gillat den där kvinnan. Och hon gillar uppenbarligen inte mig. Och jag tror att jag tog fram det värsta vapnet av alla - översittarsidan. När man inte lyssnar och borstar bort alla argument som brödsmulor. Hon blev frustrerad över att jag tog så lätt på hennes "problem". Hon ville att jag skulle fylla i ett papper på rätt sätt. Jag tycker det är tråkigt och oviktigt och lät henne förstå att det inte var prioriterat. Hon blev nog galen över att behöva sitta i en källare och ta hand om dokument som ingen bryr sig om. Hon fattar inte att hon sitter i källaren för att hon är socialt inkompetent och allmänt otrevlig.

Kanske är det så att beskedet från cheferna i morgon är att jag ska ner i källaren? Jag hoppas att jag kan sova i natt. Å andra sidan har jag just fått ett nytt avtal med min talarbetsgivare. Det ser bra ut. Tänk om man skulle satsa på det? På heltid. Hm.

Inga kommentarer: