måndag 13 december 2010

En örn, ett verk, ett rum, ett torn

Kollerolla vad jag har gjort idag. Varit i Berlin. Jag såg så här mycket av stan:

En örn (i ett hörn)

Ett kärnkraftverk
(Har Googlat lite och skulle tro att det är Siemens Unterrichtsreaktor)

En mässhall

Ett torn
(Som man kunde se ett kärnkraftverk från när man hade ätit lunch. Inga konstiga svampar. Vanliga champinjoner. Utsikten var sån.)

Fast det var väldigt trevligt att träffa kollegan med samma sorts jobb som jag har på ett konkurrerande företag. Vi drack gott kaffe på Starbucks på Tegel flygplats. Sen åkte hon via Stockholm på väg till Helsingfors och då drack vi champagne. Pommery. En måndag! Moët är en torsdagsskumpa :)

Ja, är det sista resan så är det.

Om det var det. I annat fall var det bara en ovanligt trevlig resa!

I morgon stannar jag hemma med snuvig sjuåring. Gick upp halv fem i morse, så det passar väldigt, väldigt bra! Sen måste jag nog gå till jobbet för att inte vara en svensk mamma med sjukt barn. En sån vill nog inte en tysk chef ha kvar. Men jag är flexibel. Om yngste sonen är det. Han kanske kan vara skenfrisk? P ska nämligen på julbord på onsdag. Oj, nu fick jag nog psoriasis eller löss eller en stor sten i skon. Kan man få det av stress?

Inga kommentarer: