onsdag 1 december 2010

Hälsa och skönhet

Har haft ont i ryggen en kortare tid. Arbete vid datorn har fått en punkt precis till vänster om höger änglavinge (typ skuldra) att värka. Ont, ont. I dag blev det så outhärdligt att jag kände mig tvungen att ringa en naprapat och få en akuttid. Jag hamnade hos Maria på Sundbybergs Hälsocenter. Det var bra. Hon var bra.

Det kostade 500 spänn. Hade jag gått till en naprapat här i Sjöstaden hade det kostat 800 kronor, berättade Maria. Han var tydligen snygg och många nyblivna mammor går visst dit. Hans fru står i receptionen och är svartsjuk. Hoppas det är värt 800 kronor i timman att vara det ...

Så har jag varit på Mary Kay-tillställning och köpt en julklapp och en mascara och ett läppglans. Jag fick delar av detta som present på festen i lördags. Bar hem produkter till arbetskamrater som använde mig som bud också. Bra, bra!

Inga kommentarer: