onsdag 29 december 2010

Internetdöd

Här har vi varit utan internet i flera dagar. Vi har tittat på TV tillsammans istället, minsann!

Så har vi gjort saker som jag inte kommer ihåg. Jo - yngste sonen och jag gick på bio igår medan P satte upp ny högtalare. Han har fått för sig att vi ska ha en massa ljud från alla håll när vi tittar på TV, spelar spel och lyssnar på musik. Jag klarade mig bra förut. Men, men. Och filmen sonen och jag såg var Megamind. Den var skojig! Bäst var musiken - ELO, Teddybears och Gilbert O'Sullivan. Bland annat. Hurra vad bra!

Kom just hem från julmat hos svärmorsorna. Det var trevligare än förväntat och P höll vad han lovat - att inte greja med deras dator idag. På hela tiden! Han lovade vidare att åka dit en hel annan dag istället. Då ska jag städa i garderober! Det ska bli härligt!. Kanske kan den där nya högtalaren komma väl till pass den dagen?

Och arbetskamraterna har arbetslöshetsångest, kan jag läsa på Facebook. De sover dåligt. Det gör jag också när jag tänker på saker för mycket. Så jag förtränger och förtränger. Slappnar av och glömmer. Men höga ljud klarar jag inte av och det relaterar jag snabbt till stressotåligheten. Jag hoppas att vi snart får veta. Vem som får jobb och vem som inte får jobb. Robinson.

Inga kommentarer: