måndag 6 december 2010

Rull

Bosön ligger långt bort. Dit åkte jag i morse. Det första tåget hade signalfel mellan Östermalmstorg och Karlaplan. Efter rask promenad till Sibyllegatan med kollega tog vi en taxi till Ropsten där vi tog buss 211 som skulle ta oss direkt till Bosön. Men det gjorde den inte. Dörrarna pajade efter misstänkt långsam färd och ett högtalarsystem som liksom pruttade. Vi tog därför en annan buss en bit på väg och sen blev vi hämtade av en glada kollegan. Vi kom 20 minter försent till "mötet" med gruppkollegerna. Fast mötet var mest ett samtal om vad som hände i fredags och en sammanställning av våra arbetsuppgifter.

Sen ... spelade vi rullstolsbasket! Det var det sista jag önskade av dagen men jag måste erkänna att det var riktigt väldigt skojigt!

Och nu på kvällen har jag träffat gamla gymnasiekompisen som bor åt helsefyr men som, tack och lov, arbetar i stan (annars hade vi aldrig setts). Det var så trevligt! Vi brukar inte umgås så här, och jag fattar inte varför. Som sagt - väldigt trevligt! Blev glad och upplyft!

I morgon ska jag se om facket kan tillföra nåt i jobbdebatten.

Har testat bokidén på kollegerna och kvällskompisen och den funkar. Jäklar vad jag ska jobba för att det ska lyckas! Hurra!

Inga kommentarer: