torsdag 4 mars 2010

Släktträff av annat slag

För nån månad sen föreslog en av mina kusiner att vi skulle äta tillsammans på en krog han hade inrett. Bra idé!

Idag var vi och åt där. Kusiner, fastrar, farbröder, sysslingar och ... andra. Det visar sig till exempel att en av mina kusiner är tillsammans med en av de vackraste människor jag någonsin sett. Fina drag, perfekt tandrad och och ett hårsvall utan dess like. Hur gick det till, kan man undra? Inte utseendet. Mer hur de blev ihop. Ingenjörer båda två. Hm. Hoppas att jag får träffa henne igen så att jag kan säga nåt om hur vansinnigt vacker hon är. Eller? Kan man ens det? Kanske inte?

Pappas kusin med fru var med. Pappa var inte där. Det hade han kunnat vara. Han och sambon. Men jag trodde att det bara skulle vara vi som är i Småland som skulle komma. Hade jag vetat att alla möjliga skulle dyka upp så hade jag inviterat fler. Nåja. Fler tillfällen kan ju ges ...

Stället var sådär. Vi var visserligen ett stort sällskap, men att de som får maten först hade ätit upp den när de sista fick sin mat, känns överdrivet segt. Tyckte nästan lite syn om kusinens flickvän vars bror med bakåtslickat hår driver restaurangen bara därför. Att min mat smakade lite vidbränt orkade jag inte ens kommentera. Ankan var tydligen delikat.

Jaja. Det var kul att träffas i annan miljö än den hemma hos, och alla var glada och det var på det hela taget trevligt.

I morgon kommer brorsan med familj hit. Släkt i hemmamiljö är nog trots allt att föredra.

Inga kommentarer: