torsdag 11 mars 2010

Jaha, då ska vi se

Tråkig dag på arbetet. Har mest suttit på en stol och tittat på folk som inte stannat. Vilket jobb ...

Mått tjyvens mest hela dagen. Lite frossigt , liksom.

Men när klockan var halv sex så styrde jag kosan mot en del av Bryssel som skulle kunna kallas för förort. Råkade planka på tunnelbanan. Råkade planka på bussen. Blev billigt. Så åt jag middag hemma hos dem som tidigare bodde i Sjöstan men som nu har uppdrag i Bryssel. Söta ungarna fick små paket som uppskattades precis så mycket som jag önskade. Det var en trevlig stund!

Hem betalade jag två euro med buss. Från startstation till ändstation. Har sett hela Bryssel. I mörker.

Nu sitter jag på rummet och längtar efter att få sova. Kortare dag i morgon. Skönt. Så får jag komma hem och krama familjen istället för att stjäla mig till barnkramar från nästan främmande ungar.

På lördag åker jag vidare ...

Inga kommentarer: