lördag 6 mars 2010

Experiment

Att anordna middag en fredag kan vara knepigt. Man kommer från jobbet, är lite trött innan helglugnet kommit och det blir gärna en aning för stressat. Så även idag.

Jag var väldigt glad att jag hade funderat över vad vi skulle äta, redan igår. Fläskfilé och nån sorts potatisgratäng. Kände mig sugen på rödbetor men vem har ätit en potatisgratäng med rödbetor nån gång? Inte jag. Så - jag testade det. Det var jättegott! Och jag kan inte på nåt ända sätt lista ut varför i allsindar man aldrig har sett på vare sig krogen eller i nån annans ugn.

Vi åt fläskfilé till det. Och sallad. Så hade vi det väldigt trevligt och pratade om tunnelbanescener och sjukvård och arbetskamrater.

En trevlig kväll är till ända och yngste sonen sover gott i soffan ...

Inga kommentarer: