tisdag 9 mars 2010

Mussels in Brussels

Visste du att belgarna är irriterade för att man in USA säger French fries eftersom det är fel? Tydligen var det så att soldater från USA tyckte att den friterade potatisen var så god under första världskriget i vad de trodde var Frankrike, att de uppkallade denna specialitet efter landet. Som i själva verket alltså var Belgien.

Moules frites, säger jag. Moules à l'Ail! Très bien!!! Och faktum är att jag har pratat både en massa engelska och lite franska idag. Jag fattar ganska mycket franska. Förstår inte hur det kommer sig, men det är ganska roligt. Prata törs jag inte riktigt. Man vill ju inte bli utskrattad ...

Och vädret då? Jotack, det är snöfritt. Underbart. Men det föll faktiskt några snöflingor på oss idag när vi kutade mellan hotell och kongresshall. Jag tror att det blir en bra mässa. Åtminstone montern blir bra.

I morgon - musslor?

Inga kommentarer: