onsdag 17 mars 2010

Länkar och bilder

Min dag i länkar och bilder.

Ja - det började med frukost. Detta är visserligen en bild från igår, men det var samma sak idag ...

Sen var det sessioner.
http://www.willitblend.com/ - väldigt, väldigt rolig och bra marknadsföring. Finns även på YouTube (som för övrigt är den tredje mest besökta webbplatsen av alla. Nummer ett är från och med idag, har de sagt på nyheterna, Facebook. Tvåa ligger Google. Bra att veta!)

Google Wave verkar bra också. Jag har sett en rolig animerad grej om det idag, men nu hittar jag det inte.

Fick också veta att det inte är det som ett företag säger om sig själva som är intressant, utan det andra säger om företaget. Alla sociala medier (med Facebook, LinkedIn och Twitter i toppen) bidrar till att se till att det som faktiskt är bäst också omtalas mest positivt. Det är inte nödvändigtvis de som har mest pengar som får mest utrymme eller bäst omdömen av kunderna.
Solen skiner och jag har solat lite på lunchpausen. Då kunde man se detta -

Flygplan nära

Palmer och sol

Efter sista sessionen idag ska vi dricka champagne som kollegan fick av stewarden på planet (kollegan kände honom). Sen ska vi shoppa på fyllan(?) och därefter äta skaldjursbuffé.

Men jag har aldrig varit så trött som jag är idag så jag ska sova en stund innan jag går till lektionerna igen (lectures ...).

Inga kommentarer: