söndag 21 mars 2010

Globen - utan och innan

Har åkt upp i Sky View idag. Vi hade väl, utan att överdriva, lite otur med vädret ... Men oj, vad långt man såg trots snöglopp. Jag kan rekommendera en tur!

Vi kommer att åka igen. En solig dag.

Yngste sonens oro för höga höjder var obefogad. För även om man åker högt upp, så kände vi oss alla säkra i den lilla glasbubblan.

Efter detta så besökte vi Globens shoppingcentrum där jag köpte behåar, trosor, strumpor samt schampoo till en summa av ungefär 1500:-. Det är nämligen det jag kommer att få tillbaka från företagets försäkringsbolag eftersom resväskan fortfarande inte har hittats. Måste nog göra en lista på allt jag inte fick med hem. Satans om jag inte får tillbaka väskan alls. Satans!

Flybolaget ger oss nåt också. I alla fall om väskan inte hittas alls. Undrar hur det blir med anteckningarna från kongressen, tiden det tog att åka kors och tvärs för att shoppa fina saker och boken om Grand Canyon? Sa jag satans???

Vinkade adjö till storpojkarna som skulle på föga uppskattad middag också. De var hembjudna till sin äldste farbror med fru. Nu när de båda är myndiga så ska släktbanden knytas. Sönerna hatar det, särskilt den äldste som säger att släkt är hittepårelationer som inte ger nånting. Undrar vad som fått honom dithän i tanken? Så får man väl vara glad så länge man inte tillhör de där låtsaskompisarna ...

Snart är det middagsdags. Är jäkligt trött, men anar att det är riktigt dumt att sova nu.

Inga kommentarer: