måndag 28 september 2009

Sjukdag

Hemma idag. Hostar nåt förfärligt. Ingen feber, ingen snuva. Bara host, host, host. I natt låg jag och väntade på att lungorna skulle sluta fungera. Jag tänker "Svinis" hela tiden. Men då får man ju ont i kroppen och alla andra influensasymptom. Jag har bara lite ont i ryggen. Fast jag tror att det är för att jag satt vid datorn och tittade på Floridahotell så länge i går.

Jag har det faktiskt ganska bra, trots sjukdomen. Äldste sonen har ordnat med sex avsnitt av Top Model. Den pågående säsongen som jag hittills har missat. Ska jobba lite sen också.

De enda symptom jag visar tydliga tecken på är afasi. Ord? Var tar de vägen? Vad kommer in i huvudet istället? Eller blir det bara mossbelagt? Det känns som en tävling där sekunderna/orden försvinner en efter en. Till slut är hela hjärnan grön av mossa. Både in- och utvändigt. Som en mjuk mössa. Utan ord.

Inga kommentarer: