fredag 4 september 2009

Ett träd har vält

Har en ledig dag idag. Det är skönt. Gick upp sent efter att ha drömt konstiga drömmar. Nu sitter jag här vid datorn och har ... jobbat. Men det känns bra! Skulle skriva en intranätsartikel om Florens. Nu är den ivägskickad.

Det blåser och har blivit lite kallt på vardagsrumsgolvet eftersom balkongdörren står lite öppen. Känner att jag håller på att få såna där köldutslag på fötterna. Det kliar. Ska stänga dörren, kanske? Bra tänkt där. Då kanske jag ska ställa upp syrenen som vält därute också?

Ska på 45 minuters fotmassage sen! Hos thaien på hörnet. 300 spänn. Sen ska jag hämta på fritids. Idag blir nog inte vår son hämtad sist. Det känns bra.

Det är så skönt att vara hemma själv. Jag njuter av varenda sekund. Det är precis vad jag behöver! Ska ta ett bad innan massagen. Vilket lyxliv!

P och jag firar förlovningsdag idag. 2004-09-04 står det i ringen. Det var första gången yngste sonen hade barnvakt. Min mamma kom och vaktade honom och när vi kom hem var vi förlovade. Vi satt på en bänk vid Ersta och hade utsikt över Djurgården, drack en liten flaska medhavd skumpa och sen åt vi på Lo Scudetto. Till sist gick vi och tog en drink på Gondolen. Det var en fin dag!

Idag får nog både yngste sonen och mellansonen vara med oss när vi antingen äter en riktigt god middag här hemma, eller går på restaurang. Vi har inte riktigt bestämt oss. Klart det är trevligt att gå ut, men om man jämför med vad man kan få för de pengarna man lägger ut på att nån annan lagat maten och vad man kan göra hemma för samma summa så blir det ju absurt. Vi skulle få ett otroligt bra kött och en fantastisk sallad och ett asdyrt vin. Men ibland kan det ju såklart vara skönt att gå hemifrån också. Vi får se.

Inga kommentarer: