fredag 25 september 2009

Cancelled

Inget telefonmöte. Jag som skulle sortera i min strumplåda medan jag lyssnade på vad de andra sa. Attans. För nu sorterar jag inte lådan - plötsligt fick jag ju en stund att göra nåt annat sammanhängande på i stället.

Tänk om man alltid kunde vara lite effektiv på alla möten på jobbet. Då skulle jag:
- Städa i besticklådan. (Hur kommer det sig att det alltid ligger smulor bland besticken? Jag skär inget bröd där. Gör övriga familjen det?)
- Vika tvätt
- Stryka tvätt
- Sätta in papper i pärmar
- Sy lappar på yngste sonens jeansknän
- Baka
- Virka (vadå? Jag kanske menar ... sticka? Vadå?)
- Extraknäcka som reklaminläggare i DN (fast jag hatar verkligen de där papprena som alltid, utan undantag, ramlar ut. Plantagen, ELON och alla andra - släng er i väggen)
- Plantera om blommor
- Skura badkaret
- Fila naglarna och måla dem med klart nagellack
- Puffa till kuddarna i soffan
Och så vidare.
Mycket snack, liten verkstad.

Nu sitter jag istället och håller på att somna på i alla fall två av fem möten - de där det bara är en endaste mänska som pratar.

Hur som helst.

Jag älskar att vara hemma ensam. I dagsljus.

Nu ska jag hänga tvätt.


Inga kommentarer: