måndag 14 september 2009

Bagage

Har tittat på en ny resväska idag. Den förra håller på att ramla ihop. Den som tycks vara bäst ska vara ganska stor - rymma minst 95 liter, ha fyra hjul samt draghandtag och lyfthandtag bredvid varandra.

Hittade en som jag tror att jag ska köpa. En blå en. På Åhléns. Men. Jag tror/hoppas att det kommer en sån där 20%-lapp snart. Innan oktober då jag åker bort igen. Beslutet om att vänta växte fram medan jag var på Åhléns. Expediten var ... inte direkt otrevlig, men okunnig och nonchig. Jag ville helt enkelt inte köpa en väska av henne. Ville inte att hon skulle få bonus eller poäng eller vad man nu kan få. Lön? Hahaha ;)

Sen kom jag hem och klockan var mycket och jag såg programmet om Hollywoodfruar. Så förstod jag att min syn på väskor inte är som alla andras. För det första ska den tydligen vara rutig. För det andra ska det inte vara en, utan flera olika, som man stoppar för väskan avsedda saker i. Det kan vara till exempel flytande produkter i en. Schampo? Parfym? Handsprit i literförpackningar? Mjölk? Vad vet jag? Jag har ingen liten fyrkantig, hård väska.

Sen ska man ställa fram alla väskorna i en viss ordning och sen ska de inte bäras på annat sätt än de är framställda. En väska som ligger ska ligga hela tiden och jämt. En stående väska ska alltid stå. Framför allt ska de åka privatjet. Och POFF så blev liksom hela väskproblematiken inte särskilt viktig. För om man har ett eget plan så behöver man antagligen inte packa sin enda väska proppfull och tung med diverse sent tryckta broschyrer eller tidningar. För då har man inget jobb.

Men jag har en teori. Jag tror att de där som har hela setet med rutiga väskor har ett annat slags bagage som väger tyngre än mina väskor. Det inre bagaget. Somliga har ett ganska ankommet inre. Då har jag hellre en stor och tung och blå resväska.

Inga kommentarer: